Tillväxt för att tillgodose nya och etablerade kunder

Tillväxt för att tillgodose nya och etablerade kunder

Konjunkturinstitutet spår att högkonjunkturen i Sverige stärks och att uppgången i omvärlden även driver på svensk export.
– Det är helt klart så. Vi har under året haft flera stora projektleveranser och fler orders kommer in, noterar Stefan Berntsson, marknadschef på AH Automation.

Den starka svenska konjunkturen förväntas i nuläget dessutom hålla i sig och toppa under 2019. Det innebär fortsatt högtryck på AH Automation.

– Under våren levererade vi maskinlösningar och projekt till bland andra Volvo och Autoliv och vi har projekt på gång med flera stora svenska industriföretag, berättar Berntsson.
Men trots att läget i orderböckerna är tillfredsställande finns det utrymme för fler orders och samarbeten.

– Vi har jobbat aktivt för tillväxt i kapacitet under det senaste året för att kunna tillgodose nya och etablerade kunder. Vi är dessutom aktiva i marknadsarbetet och på försäljningssidan för att säkerställa att vi har den orderingång vi vill ha, förklarar Berntsson.

En del i sälj- och marknadsarbetet är den nya webben som utvecklas kontinuerligt, bland annat avseende referenscase. Nyligen uppdaterades webben med två nya casefilmer, en för Haldex Maskinbetjäning och en för Huskvarna Montage, som skapar förståelse för AH Automations kapacitet och styrkor som leverantör.

Här hittar du våra casefilmer

Ta kontakt med Stefan

Stefan Berntsson

Marknadschef
070-693 29 63
Skicka e-post